Herlig med Harrys!

Harrys Gym leverte låter fra deres kritikerroste nye album. (Foto: Markus Gevelt)

Tirsdag 14. september spilte Harrys Gym på Det Akademiske Kvarter. En magisk atmosfære i Teglverket en tirsdagskveld.

Vokalist og frontperson, Anne Lise Frøkedal, var veldig fornøyd med tirsdagens konsert på Kvarteret. (Foto: Markus Gevelt)

Kvartetten fra Oslo strøk publikumerne over ørene med sin organisk friske lyd og tro til med improvisert ekstranummer, til stor glede for de oppmøtte. Vokalist og frontperson, Anne Lise Frøkedal, viste tydelig kunstnerisk perfeksjonisme etter konserten, og tok en selvkritisk tone til ekstranummeret:

– Det finnes en gylden regel: aldri kjør ekstranummer.

– Aldri?

– Vel, med mindre det er planlagt

Deres andre album, “What was ours can’t be yours”, ble sluppet 6. september, til kritikernes store glede. På en snau uke har anmeldelsene dukket opp, en etter en, utelukkende positive. Tidligere har de høstet god kritikk, både fra opptredener under by:Larm i 2007 og 2008, og deres selvtitulerte debutplate. På tirsdag fylte de gradvis opp lokalene med sin trollbindende lyd.

Til tross for selvkritikk på ekstranummeret, var Frøkedal likevel strålende fornøyd med konserten på tirsdag:

– Dødsbra! Vi var veldig overrasket over hvor mange som møtte opp!

Mangfoldet blant publikumerne var tydelig. Til tross for at dette var del av en studentforenings jubileumsuke, var det overraskende få studenter tilstede.